Den ikoniske model

Den er tilbage, Maserati GranTurismo. Èn af Maseratis mest ikoniske modeller fik sin debut for 70 år siden, og markerer i dag et nyt kapitel for mærket. Modellen er 100% udviklet i Italien, og repræsenterer italiensk luksus og ydelse på bedste vis.

Modellen bliver tilgængelig i tre versioner, to benzindrevne og en fuldelektrisk. I hjertet af bilen finder vi i de to benzindrevne versioner den anmelderroste V6-motor, ‘Nettuno’.

Modena

‘Modena’-versionen, som er den “mindste”, er udstyret med den føromtalte V6-motor med Twin Turbo, og yder 490 hestekræfter. Ja, du læste rigtigt, den mindste udgave har 490 hestekræfter.

 

Trofeo

Betegnelsen for performance-modellerne i Maserati-regi, “Trofeo”.

Maserati Gran Turismo “Trofeo” yder intet mindre end 550 hestekræfter, og har samtidig fået designmæssige opgraderinger, som bevidner om et lidt vildere indre. Den lægger ikke skjul på det vilde indre – og det kan den heller ikke – for det ydre skinner af ‘performance’ med andre skørter og en lille spoiler, som afslutter det aggressive look.

Den benzindrevne topmodel opnår en topfart på +320 km/t og klarer en 0-100 tid på 3,5 sekunder.
Alle varianter kommer som standard med firehjulstræk.

Folgore
Den fuldelektriske Gran Turismo

Den fuldelektriske version kommer med en 800-volts batteripakke, som er udviklet i tæt samarbejde med det kommende Maserati Formula E-team. Resultatet?
En ydelse på 761 hestekræfter (560 kW).

I den fuldelektiske ‘Folgore’-version er batteriet lagt i en særlig T-form i bunden af bilen. Særligt for at tilgodese den helt korrekte vægtfordeling, som det kræves for at opnå den bedste performance, på vejen, og på racerbanen.
Det giver ligeledes mulighed for det lavest mulige tyngdepunkt for chaufføren og passageren i bilen.

Mere info følger angående pris, rækkevidde og udstyr.